Wednesday, June 16, 2010

bercuti






17.6.10

11.6 - 16.6.10 .. bercuti ke Sabah Negeri Di bawah bayu ..memang aku merasa aman dan damai , dengan cuaca sejuk apalagi di pergunungan Kinabalu .. desa @ perkampungan di lereng gunung begitu indah dan memiliki kekuatan tersendiri . Bayangkan bagaimana membuna rumah di lereng gunung .. Aku bermalam dua malam di Homestay Kg Sinisian Kundasang .. meresapkan cuaca sejuk yang nyaman dan kehidupan yang sederhana dan mesra penduduk kaum Dusun .. Aku memang menyukai suasana begini .. sekiranya aku di tempatkan bekerja di daerah ini .. tidak aku tolak .. Pupu isteri ku sudah 33 tahun berkhidmat di Sabah .. dan akan pencen di sini .. semua tidak menyusahkan nya .

Beberapa perkara yang suka aku catitkan di sini .

1. kenyamanan dan kedamaian di pergunungan .. perlu di rasai sendiri tetapi satu keadaan yang menarik .. pembangunan di lakukan tidak melampau ... mengekalkan suasana pergunungan .. tetapi akan datang merungsingkan juga sekiranya tidak berhati hati .. umpama Cameron Highlands.
2.

1 comment:

  1. gambar mcm kt luar negara...cantik dan nyaman , Kundasang.

    ReplyDelete