Tuesday, June 8, 2010

PGPO VS HAMAS















09.06.2010

Peristiwa rampasan 'lanun' dulu dan selamanya Yahudi yang bernegara haram Israel terhadap misi kemanusiaan PGPO ( Malaysia ) dan gabungan mereka (NGO dan negara terlibat) yang membawa bantuan kemanusiaan belum reda . Berita TV , Media malah Parlimen Malaysia mendesak Israel di dakwa .. dan sekitar bulan 8 / Ogos di beritakan pula wakil BN DUN P Pinang akan bawa usul mengutuk Israel sama dengan yang mereka (PM Dato' Najib) bawa di Parlimen tempoh hari . Isunya mengapa peristiwa ini mereka 'berebut' jadi juara .. ya lah ada yang kata peristiwa ini membuka mata dunia bahawa keganasan Israel tidak kira siapa .. Al Quran dah beri amaran ..

PGPO - siapa orang kuat PGPO ni ..? Mantan PM Malaysia Dr M.. cuma di zaman pemerintahannya dulu beliau pernah memenjarakan aktivis anti Israel yang berdemontrasi menentang kehadiran pasukan kriket dari negara Israel menyertai satu pertandingan kriket di Malaysia. Aktivis tersebut YB Dato' Mahfuz Omar ( dulu Sdr Mahfuz Omar ) memilih di penjarakan dari membayar denda atas tuduhan mengetuai demonstrasi itu . Di zamannya lah juga di hebohkan ada ahli perniagaan Malaysia yang berkunjung ke Israel meninjau peluang perniagaan . Di beritakan juga pada satu PRU Malaysia , beliau yang menarajui BN waktu itu mendapatkan 'nasihat' khidmat sebuah syarikat Yahudi Sachi n Sachi menjalankan kerja kempen bagi BN maka lahirlah beberapa karikatur pimpinan PAS dengan paparan gambar kepala mereka berbadankan ular . Akhirnya membawa keruntuhan APU .

Sekarang ni .. bila di kaitkan dengan APCO World Wide @ Syarikat Yahudi sebagai 'penasihat' kempen BN yang di terajui pula oleh PM Dato Najib .. keadaan memang terdesak di tambah dengan kekalahan dalam PRK Sibu baru baru ini ( kubu yang sudah mula retak) Isu 'lanun' Israel yang merampas bantuan kemanusiaan ke GAZA nampaknya boleh di gunakan . Dengan Mantan PM Dr Mahathir dan PM sekarang Dato' Najib yang mempunyai rangkaian yang sama @ BN isu ini mudah di eksploit bagi kepentingan BN .

Dari sejarah BN dan hubungan dengan Israel ni .. BN ada agenda sendiri selain dari 'misi kemanusiaan ' . Misi kemanusiaan telah di gerakkan oleh banyak NGO . Sejak tahun 1946 hingga peristiwa Sabra Shatilla , kebangkitan Intifidah @ HAMAS dan lain lain. Namun bila HAMAS memenangi PRU Palestin dan menjadi pemerintah di Palestin dalam satu persidangan OIC yang di adakan di Malaysia perwakilan Palestin yang di jemput oleh kerajaan Malaysia waktu itu ialah dari puak yang kalah dalam PRU Palestin iaitu Mahmoud Abas . Mengapa ??

Hari ini sibuk benar mereka dengan isu 'flotila' dan lanun Israel .. dah lama dah Israel jadi lanun dan dah lama juga kerajaan Malaysia jadi 'penyokong' . Bantuan kemanusiaan kita sokong .. sebab itulah kita tidak 'kutuk' misi ni .. tapi 'streotype' , memang saudara kita di GAZA memerlukan bantuan itu .. cuma mengikut sejarah dan keperluan sebenar bahasa yang boleh mengajar Israel @ Yahudi ini adalah BAHASA PELURU sahaja .. HAMAS dan HIZBULLAH telah membuktikan.

Mengapa negara Arab / Islam lain tak mampu berpakat . Bukankah ada OIC dll yang di anggotai oleh negara umat Islam . Mesir sendiri nampak 'mengkhianati' umat Islam GAZA saudaranya sendiri dengan menutup sempadan nya di Rafah . Banyak sangat peristiwa yang menyedihkan begini ... Ini lah nasib umat Palestin .. sama kita fikirkan .

Hanya PELURU sahaja bahasa yang di fahami Israel ... Mimpikah tuan untuk Syahid di Palestin ...


No comments:

Post a Comment