Saturday, October 16, 2010

BN Belanjawang rakyat ..

17.10.10 @ Ahad .. melihat kepada peruntukan seimbas lalu .. dah terbayang apa di maksudkan dengan tajuk diatas .. rasenya orang biasa pun dapat memahami .. kalau belanja wang rakyat untuk rakyat tak ape .. tapi .. bangunan 100 tingkat (contohnye) tu buat ape ? .. tanggunglah dan jawablah di hadapan Allah swt di atas pengurusan yang 'cekap' dan 'tepat' ini .. berape kerat rakyat marheen yang boleh menjejak kaki dan mendapat manfaat dari projek ini .. tumpang berteduh di kakilima pun takut di marahi jaga / sekuriti .. baik tak baik rakyat Bangla dll . Anak negeri sendiri di 'halau' dari bangunan yang di bina oleh kerajaannya sendiri dengan wang peruntukan 'bajet' untuk dirinye sebagai rakyat . Bajet ' mesra rakyat' .. untuk rakyat .. betul ke ...?? Cakap cakap .. dan laungan semata ..

Wahai rakyat .. sedarkan pemimpin anda yang lalai ni ..

Wahai para wartawan dan pengampu .. aku tahu engkau pun tahu dan sedar .. tapi demi 'rezki' dan saku keegoan mu .. nafsu mu .. kamu tolak kata hati mu sendiri .. andainya semua orang yang 'faham' ini mahu berubah .. dah lama kita boleh lakukan perubahan .. dan orang yang tidak faham kamu beri kefahaman .. dah lama keadaan ini berubah .

Wahai rakyat memang kita hidup di zaman yang penuh pancaroba .. peringatan nabi saw terlalu banyak memberikan gambaran akan situasi kita sekarang .. namun kita yang tidak 'peduli'..

Wahai rakyat .. wartawan atasan ternama ...
aku hanya menulis di ruang yang sekecil ini ..tak mampu merubah ' pandangan umum ' hanya meluah rasa dan sebagai catitan peribadi ..

Namun aku mohon .. kepada semua .. kembalilah kepada saranan Islam dan carilah kebenaran di dalam nya ... berusaha untuk tidak bersama gulongan yang ' JAUH ' dari Rahmat Allah ..

Fikir fikir kan lah dengan akal yang di tunjangi iman anda..

TK .




No comments:

Post a Comment